Vi skal have gang i noget annoncering for vores e-shop. Det går dårligt, konkurrencen er rigtig hård, og vi er kun en lille spiller på markedet. Der er mange måde at gøre det på, men vi har ikke den store erfaring i markedsføring. Vi ved, at der er noget, der hedder GoogleAds, og har da også forsøgt at bruge det. Det har ikke rigtigt virket, så vi tænker, at vi skal ind på de nogle af de andre store sociale netværk, så vi kan få fat i de rigtige kunder.
Vores produkter henvender sig til kvinder med nyfødte. Ammende kvinder. Det er ikke en stor gruppe, som fx teenagere, der interesserer sig for mode, musik eller make-up. Det er kvinder i alderen 26 – 36, vi gerne vil have i tale. Det behøver ikke at være kvinder, som kun har ét barn. Det kan også være kvinder, som har flere børn.
Facebook annoncer?
Jeg har forsøgt at sætte mig lidt ind i det her med annoncering på Facebook. Det ser meget nemt ud, men samtidigt, så er der også nogle ting, der forvirrer mig.
Mere præcist sagt, så forvirrer det mig ikke, det er bare noget med at finde tiden til at sætte mig helt ind i processen og mulighederne med. Det er sådan, at man kan lave meget præcise målgrupper, som en annonce på Facebook skal ramme. Det er ret fint. Og smart. Men det kan koste en del, hvis man ikke får det sat op på den rigtige måde. Derfor er jeg usikker.
En bekendt, jeg har, lavede annoncering på Facebook. Han var glad for at få solgt nogle produkter ret hurtigt, men efter noget tid, så var det, som om at annoncen ikke virkede. Han betalte en del for at få annoncen ud. Det gav resultater, men som sagt, så forblev den ikke effektiv. Det var, som om kunderne ikke rigtig gad at kigge forbi i hans shop.
Markedsføring via Facebook?
Men vi ved, at det kan gøres billigt, og meget effektivt. Vi ved bare ikke, hvordan det skal gøres. Vi har et budget, som vi kan bruge til det, men vi har ikke råd til at overskride det.
Derfor har vi besluttet, at vi skal have fat i en professionel, som ved alt om markedsføring på Facebook. Vi skal have fat i en konsulent, som arbejder med det til hverdag. Ikke som os. Vi har beskæftiget os med det sådan på en per case basis.
Konsulenten, vi skal have fat i, skal vide, hvad vores produkter kan, og han eller hun skal også vide, hvordan man rammer vores målgruppe, på en måde, så de forbliver kunder. Måske har det noget med timingen for, hvornår annoncen udgives på Facebook at gøre, eller selve indholdet i den? Måske er det frekvensen for, hvor ofte annoncen vises, der gør forskellen. Det skal en konsulent hjælpe os med at kunne håndtere fremover.
Vi har nemlig planer om at udvide vores sortiment til også at indeholde produkter, som retter sig til nybagte fædre: Bæreslynger i maskuline farver og den slags. Vi har bare ikke et stort budget, vi kan bruge til fejlplacerede Facebook annoncer. Derfor vælger vi Anne Billing.