Både her i 2650 Hvidovre og i resten af Danmark er der et væld af små og lidt større virksomheder – og det pibler frem med nye iværksætterfirmaer ugentligt. Det er helt fantastisk positivt, og det er jo reelt det, der holder samfundet i gang.
Desværre sker det jo af og til, at et firma ikke lykkes med at tjene penge, og det er en del af gamet. Men nogle gange kan det faktisk undgås med lidt omtanke og rettidig omhu. Her er nogle gode råd til dig, der vil starte selv eller allerede er startet.
1. Vær præcis
Sørg altid og uden undtagelse for at holde aftaler, holde tidspunkter og – ikke mindst – at levere det, du har aftalt at levere. Præcision i alt, hvad du gør, koster dig intet ekstra, men det gør hele forskellen på, hvordan du opleves som virksomhed, og hvordan dine produkter / services opleves.
2. Pas dine forpligtelser
Er der et område, hvor du kan cementere dig som en hæderlig og professionel partner, er det at overholde dine forpligtelser overfor dine leverandører og andre, du skylder penge eller leverancer. Det er nemlig desværre langt fra alle, der gør det – så hvis du gør det, vil du allerede der fremstå som den, de vil gå den ekstra mil for. Og det kan du sagtens få brug for undervejs.
Hvis du ikke har en fuldtidsarbejder til at varetage det administrative, kan du med fordel udlicitere det til et firma, der håndterer kontorservice, så du er sikker på, der er styr på de dele. For eksempel: https://www.blumensaadt.org/salgskoordinator/
3. Vær tilstede
I vores moderne og lynhurtige samfund er der en klar og cementeret forventning om, at du besvarer e-mails i en rasende fart, sender tilbud lynhurtigt og – ikke mindst – passer din telefon.
Det er måske isoleret set det område, hvor flest salg eller aftaler tabes på gulvet i den periode, der går fra du starter firma, til du er “stor nok” til at have en medarbejder fuldtids på kontoret.
Her kan firmaet Blumensaadt hjælpe med en 100% tilpasset og individuel telefonpasning.
Held og lykke med det!